|
|
Ha egy ltvnyos hollywoodi filmet tapasztalatlan jonc rendez, az nem sok jt jelent. Hacsak nem Spielbergnek s Zemeckisnek hvjk a producereket, akik taln egy engedelmes direktorra kvntk hagyni a rendezs kevsb rdekes feladatait, mg k maguk aktvan s kreatvan beleszltak az emberzabl szrnyhzzal megkzd gyerektri trtnetbe. Br Hitchcock hatsa is letagadhatatlan (klnsen az filmjeit – pl. a Hts ablakot – idz jelenetekben), a Rm rom leginkbb a ’80-as vek tletes Spielberg-produkciira (Poltergeist – Kopog szellem, Kincsvadszok stb.) emlkeztet mind helyszne s szerepli (klvros s kispolgrok), mind bevlt recept szerinti felptse s megvalstsa tern.
A kpi vilgot szoknunk kell: a Polar Expressz motion capture animcijval (sznszek mozgsnak digitalizlsval) letre keltett figurk mintha hitelesen jtsz gumibabk lennnek, amelyeknek a haja szinte frccsnttt manyagnak tnik. A koncepci taln szndkos: a technika tanulsgait levonva igyekeztek a figurkat eltvoltani a tlzottan leth, ezltal lettelenn vl alakjuktl – cserbe a Polar animcijnak legnagyobb hibjt kijavtottk: az letteli szemek folyamatosan mozgsban vannak.
Szksg is van erre a flelmetes jelenetek s ijesztgetsek sorn, amelyek az rzkenyebb klykk szmra tlsgosan is intenzvek lehetnek. A divatos (ms szempontbl nem indokolt) CGI technika mellett a Rm rom ezzel jelzi, hogy nem hsz vvel ezeltt jrunk: a horror-videojtkokon edzdtt gyereknzk tbbsgnek mr olyan film okoz megfelel izgalomfaktort, amelyben az ldozatait kmletlenl szed hz pincjben a klykkre igencsak sokkol meglepetsek vrnak. | |